Klachten - Incidenten

Klachten

 

Hopelijk komt het niet voor maar mocht u niet tevreden zijn over de door mij geleverde zorg, dan hoop ik dat u eerst met mij het gesprek aan gaat. Ik vind het belangrijk dat u tevreden bent over de zorg die ik bied en ik sta open voor feedback en leermomenten. In gesprek proberen we er dan samen uit te komen. 

Mocht ons overleg niet tot een oplossing leiden, dan heeft u als cliënt de mogelijkheid om een officiële klacht in te dienen bij de klachtenfunctionaris. 

 

De GGZ Coöperatie heeft een klachtenfunctionaris die het gesprek met u aan kan gaan. U kunt contact opnemen met de klachtenfunctionaris van De GGZ Coöperatie via: support@ggzco.nl

 

Tibi Refert is ook aangesloten bij SoloPartners voor de klachtenregeling en klachtenfunctionaris. Mochten de gesprekken die u met mij en/of De GGZ Coöperatie voert niet de gewenste uitkomst hebben voor u dan kunt u een mail sturen naarklachten@cbkz.nl   

 

Voor een overzicht van de stappen bij een klacht via Solopartners vindt u bij de download het stroomschema. Voor meer informatie kunt u ook de klachtenregeling Wet kwaliteit, klachten en geschillen in de zorg  (Wkkgz) van Solopartners downloaden.

 

Incidenten

 

Als behandelaar ben ik in navolging van de Wet Kwaliteit Klachten en Geschillen Zorg (Wkkgz) verplicht om incidenten intern te registreren. Bij calamiteiten en geweld in de zorgrelatie tussen de cliënt en behandelaar ben ik als behandelaar tevens verplicht om dit te melden bij de Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd (IGJ).

Kijk voor meer informatie op de site van de Rijksoverheid-Wkkgz: